امن اور امن اور .

امن اور

H.265 در دوربین های مداربسته چیست؟

H.265 چیست؟

H.265 یا همان Coding با کارایی بالا (HEVC) که بعضاً به آن اشاره می شود ، آخرین استاندارد در برنامه نویسی ویدیو است و پیشرفت H.264 است که به عنوان Advanced Video Coding (AVC) نیز شناخته می شود. هدف نهایی این استاندارد ارائه کیفیت تصویر یکسان یا بهبود یافته اما با افزایش کارایی فشرده سازی برای کنترل بیشتر پرونده های بزرگ داده و کاهش بار کلی ذخیره سازی است.

 

برآورد در مورد پس انداز بالقوه متفاوت است ، زیرا عوامل متعددی بر نتایج دنیای واقعی تأثیر می گذارند ، اما به عنوان یک آزمایش میدانی معمولاً نشان می دهد که H.265 می تواند تقریباً به میزان 30 درصد از میزان ضربان بیت و نیازهای ذخیره سازی مرتبط بدون کاهش کیفیت فیلم کاهش یابد. به همین ترتیب ، حفظ نرخ بیت یکسان کیفیت تصویر بسیار بهبود یافته را امکان پذیر می کند.

 

فشرده سازی H.265 چگونه کار می کند؟

فشرده سازی H.265 بر اساس همان اصول H.264 استوار است ، به جای اینکه رمزگذاری هر پیکسل از هر فریم ، استفاده از پهنای باند با شناسایی مناطق ثابت (که از قاب به قاب دیگر تغییر نمی کند) به حداقل می رسد تا بتوان کد گذاری دقیق را بر روی آن انجام داد مناطقی که در واقع در حال تغییر هستند.

 

تفاوت این است که با H.265 این روند تهاجمی تر است. علاوه بر گسترش مناطق بررسی شده برای تغییر یا مقایسه الگوی از 16 16 16 پیکسل به اندازه تا 64 64 64 ، قابلیت هایی مانند جبران حرکت ، پیش بینی فضایی و فیلتر کردن تصویر افست تطبیقی نمونه (SAO) همگی به عنوان بخشی از الگوریتم فشرده سازی

 

چرا اکنون H.265 معرفی شده است؟

ورود و پذیرش فناوری 4K عامل اصلی در توسعه H.265 بوده است. به زبان ساده ، دوربین های 4K می توانند چهار برابر بزرگتر از 1080p (Full HD) پرونده های بزرگتر داشته باشند ، که این امر تأثیرات بزرگی در نحوه مدیریت این داده ها دارد.

 

تاکنون ، فشرده سازی تصاویر دوربین 4K به منظور کاهش میزان بیت برای پخش جریانی سریعتر و کاهش نیاز به ذخیره سازی ، اغلب کیفیت فیلم ضعیف تری نسبت به فیلم های فشرده شده با فشار کم HD را به همراه داشته است. با H.265 ، از نظر تئوری می توان این مشکل را برطرف کرد. با این حال ، نکته "تئوری" در اینجا مهم است زیرا اشکالاتی در رابطه با تصویب H.265 وجود دارد.

مشکلات H.265

در حالی که H.265 از نظر فنی در دسترس است ، پذیرش انبوه هنوز فاصله دارد زیرا قابلیتهای فشرده سازی برتر با سایر ملاحظات و عوامل مهم همراه است.

 

قدرت پردازش: برای فشرده سازی تصاویر با شدت بیشتر ، نیاز به پردازش بیشتر است و این به نوبه خود از انرژی بیشتری استفاده می کند. برخی از مقامات مربوط به این موضوع تخمین می زنند که پیچیدگی رمزگذاری شده H.265 اضافه شده تا 10 برابر بیشتر از H.264 قدرت محاسباتی نیاز دارد.

 

تأخیر: هرچه الگوریتم رمزگذاری پیچیده تر باشد ، تأخیر تصویر بیشتر می شود. همچنین ، فشرده سازی باید در رمزگشایی داده ها به یک تصویر قابل مشاهده و قابل مشاهده باشد. هرچه فیلم رمزگذاری شده پیچیده تر باشد ، مدت زمان بیشتری طول می کشد. در مواردی که نظارت بر تصویر در زمان واقعی یک نیاز اساسی است ، این تأثیر از نظر تأخیر می تواند مسئله مهمی باشد ، به طور موثر پذیرش H.265 را که در آن زمان تأخیر کم است ، رد می کند.

 

محدودیت چند صفحه ای: در شرایط دنیای واقعی ، افزایش پردازش مورد نیاز H.265 باعث کاهش ظرفیت برای مشاهده همزمان و پخش همزمان می شود. اگرچه این ممکن است برای برنامه های تک صحنه قابل قبول باشد (به عنوان مثال در جایی که نظارت بر یک ورودی یا خروجی متمرکز است) ، اما برای راه حل های نظارت بزرگ در مقیاس بزرگ که اپراتورهای اتاق کنترل عادت دارند به طور استاندارد حداکثر 16 دوربین را مشاهده کنند ، اکنون آنها ممکن است کشف کنند آنها فقط می توانند چهار را مشاهده کنند.

 

کنترل دوربین: تاخیر و تاخیر در فشار فشرده کنترل دوربین PTZ زنده را مختل می کند. این می تواند استفاده را در محیط هایی مانند فروشگاه که حرکت سریع برای کنترل حوادث سریع ضروری است ، محدود کند.

 

ارتقاع سخت افزار: پردازش و ارائه تصاویر فشرده شده با استفاده از H.265 ، مطمئناً برای راه حل های نظارتی از هر مقیاس مانند حجم زیاد دوربین ، صرفاً اتخاذ یک نرم افزار جدید نیست. این امر هم از نظر فناوری دوربین و هم از نظر تنظیمات پشتی به ارتقاع  قابل توجه سخت افزاری نیاز دارد. ضبط و نمایش به عبارت دیگر ، دوربین های 4K و H.265 وجود دارد ، اما در حال حاضر فناوری درگیر در راه حل های نظارت از پایان به پایان کافی نیست که بتواند از مزایای H.265 بدون سرمایه گذاری قابل توجه استفاده کند.

 

در نتیجه

H.265 برای کاهش پهنای باند و نیازهای ذخیره سازی ویدئو ایجاد شده است ، که برای سازمان ها و صنایعی که به طور سنتی از تنظیمات صفحه نمایش یک دوربین استفاده می کنند و وقت برای پردازش فیلم دارند ، ایده آل است. هنگامی که صحبت از برنامه های نظارتی در مقیاس وسیع و کانال های بزرگ می شود ، باید چالش های تأخیر و رفع فشار را مورد توجه قرار داد تا H.265 بتواند زنده بماند. با معرفی آینده دوربین و سخت افزار نمایشگر با قابلیت افزایش قدرت پردازش ، قابلیت H.265 افزایش می یابد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 3
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۷:۳۲ توسط:رسول موضوع: نظرات (0)